Saturday, October 07, 2006

美麗的花,美麗的好心情之二

先讓我抱怨一下‧‧‧不知道是我太笨還是什麼‧‧‧每次為了貼圖‧‧‧因為完美主義作遂‧‧‧害我都要花超長時間的‧‧‧莔nz

說到桃樹我就會覺得挺感傷的!每年春天到時櫻花到處都是,個種桃樹也都正處在開花階段,蘋果樹的花也不例外,總之我就覺得漂亮到不行就對了!但每次大概過一個禮拜,就會括大風、下大雨,然後花就都凋謝‧‧‧真是短暫的美麗‧‧‧。

這張是前陣子貼過的圖,看起來還是挺好的哩!
This is the one I've posted previously, still looking very good!

最喜歡這種綠的蘭花啦!
That's my faviourite green orchid!

桃樹的花快掉光了就是了!
Plum tree's flowers are almost all gone!

這之前沒用上來的另一種蘭花。
This is another sort of orchid that I haven't posted the other day.
Dendrobium is probably what it's called.

這樣插看起來挺不錯的吧!
I reckon it looks quite good like this doesn't it!


這就是下面的蘭花,最近常在花店看到,看起來挺高級的吧!
This is a closer shot of the orchid underneath, looks very high class doesn't it!

真是優雅的花啊,難怪會流行!
What an elegant flower eh! No wonder why the phaelanopsis orchids are in fashion!


這是浴室,後面是我的植村秀潔顏油,看起來有種奇異的協調感!呵!

This is the bathroom. Those things behind the flower are my Shu Uemura make up remover. Those bottles look strangely well-balanced with my flower!

這花的中文好像叫木蓮花吧?
This is the magnolia flower.

花擺在圓瓶裡真是好看啊‧‧‧。

No comments: